Tájékoztatjuk, hogy a honlapon ún. sütiket (cookie-kat) használunk, amelyeknek célja, hogy anonimizált formában látogatottsági információkat gyűjtsön, valamint elképzelhető, hogy bizonyos szolgáltatások nélkülük nem lennének elérhetőek. Egyes cookie-k amelyet használunk harmadik személyek számára gyűjtenek adatokat, amelyeket arra használnak, hogy olyan reklámokat jelenítsünk meg mi és harmadik személyek, amelyek relevánsak Önnek. A sütikről kapcsolatos részletes tájékoztatás az Adatkezelési Tájékoztatóban talál. A sütiket Ön is bármikor beállíthatja a BEÁLLÍTÁSOK MÓDOSÍTÁSA gombra való kattintással.
Menü

Nyáron is kipihenten szeretne ébredni?

Nyáron is kipihenten szeretne ébredni? Íme néhány tipp, hogy megelőzze az álmatlan éjszakákat!

Nyáron könnyebben felborítjuk az alvásidőt egy-egy kerti-parti, fesztivál, vagy más „hosszúkimenős” programmal, amikor végre gondtalanul élvezhetjük, hogy még este 8 kor világos van. Ilyenkor eltérünk rendszeres lefekvés-felkelés időpontjainktól. Erre jön rá a kánikula, ami még a „jó alvók” számára is okoz álmatlan éjszakákat.

Ne engedjük be a meleget

A legideálisabb alvási hőmérséklet személyektől függ, de 18-22 C fok között lehet általános. Ezt viszont a nyári időszakban szinte lehetetlen beállítani, ha nem hűtjük a szobát, vagy nem vályogból vannak a falaink. Vehetünk példát a déliektől: megelőzhetjük a szoba túlmelegedését, ha reggel a redőnyt, ablaktáblát, sötétítőfüggönyöket behúzzuk, vagy tegyünk vizes lepedőt az ablak elé.

Egy pohár víz lefekvés előtt

Ahhoz, hogy szervezetünk az optimális alvási hőmérsékletre hűtse magát sajnos izzadni kényszerül, amit pótolni kell, ellenkező estben dehidratálódik és a hőháztartásunk nem fog megfelelően működni.

Hűsítő zuhany

Az alvás második fázisában a testnek le kell tudni kissé hűlni, ezzel egyidejűleg a végtagok felmelegszenek. Ha ez a természetes folyamat elakad a túl magas környezeti hőmérséklet miatt, akkor a normális alvásciklus megszakad. Melegben tehát fekvés előtt hűvös vízzel zuhanyozzunk, de tehettünk nedves ruhát a csuklónkra, vagy a bokánkra is.

Megfelelő takaró

Ha a természetazonos anyagokat kedveljük, akkor válasszunk viszkóz/bambusz vagy len töltetű paplant! Ezek különösen jó hőkiegyenlítő hatásúak, kiváló nedvesség-felvevő képességgel rendelkeznek, ezáltal megkönnyítik az éjszakai hőháztartás rendben tartását.

Szintén nagyra becsült nyári paplanhoz használatos töltetanyag a távolabbról érkező vadselyem szál. Egyes vadon élő hernyók gubóiból nyert vadselyem szál valamivel vastagabb, mint a tenyésztett selyemhernyóé a száltömeg pedig kuszább. Az ezzel készülő könnyű, paplan segít az alvásklíma fenntartásában nyáron.

A technológiai fejlődésnek köszönhetően a bevált természetes töltetek mellett léteznek már olyan rafinált mesterséges anyagok is, amelyek önállóan, vagy természetes töltetanyagok közé keverve extra funkciókat látnak el.

A PCM anyagot tartalmazó ( Phase Change Material, azaz „fázisváltó anyag”)  termocellás  „intelligens” szálak a környezet változásaira reagálnak. Ha meleg van, a hőenergia arra fordul, hogy megolvassza a halmazállapot-váltó anyagot. Az olvadáshőt a környezettől vonja el a kristály, ezzel a környezet melegedését gátolja. Ha pedig lehűl a levegő, az ismét megszilárduló PCM szál hőt ad le, vagyis melegít. Egy ilyen paplan nagyszerű hőmérséklet-stabilizáló szerepet tölt be.

Megfogadva ezt a néhány tanácsot jobb esélyünk van arra, hogy kipihentebben ébredjünk akár egy fülledt nyári éjszaka után is.

 

Tartalomhoz tartozó címkék: ökö bambusz

Keresés