Tájékoztatjuk, hogy a honlapon ún. sütiket (cookie-kat) használunk, amelyeknek célja, hogy anonimizált formában látogatottsági információkat gyűjtsön, valamint elképzelhető, hogy bizonyos szolgáltatások nélkülük nem lennének elérhetőek. Egyes cookie-k amelyet használunk harmadik személyek számára gyűjtenek adatokat, amelyeket arra használnak, hogy olyan reklámokat jelenítsünk meg mi és harmadik személyek, amelyek relevánsak Önnek. A sütikről kapcsolatos részletes tájékoztatás az Adatkezelési Tájékoztatóban talál. A sütiket Ön is bármikor beállíthatja a BEÁLLÍTÁSOK MÓDOSÍTÁSA gombra való kattintással.
Menü

Az álmatlanság lelki okai

Az álmatlanság lelki okai A fiatalabb generációval szemben az idősebbeknek jóval kevesebb alvásra van szükségük, ezt jól mutatja, hogy 70 éves kor felett öt-hat órára csökken az átlagos alvásidő. Ennek eredményeképpen az idősebbek éjszakánként, akár rendszeresen is felébredhetnek.

A fiatalabb generációval szemben az idősebbeknek jóval kevesebb alvásra van szükségük, ezt jól mutatja, hogy 70 éves kor felett öt-hat órára csökken az átlagos alvásidő. Ennek eredményeképpen az idősebbek éjszakánként, akár rendszeresen is felébredhetnek.

Sokak közérzetét zavarja, hogy kevesebb alvásigényük miatt már kora reggel ébrednek, amikor a nap még el sem kezdődött. Ezen gyakran segít egy kiadós esti séta, kutyasétáltatás vagy akár meditációval egybekötött zenehallgatás.

Az elalvással és az éjszaka átalvásával kapcsolatos nehézségek a nőknél kétszer olyan gyakran fordulnak elő, mint a férfiaknál, azonban vannak olyan tényezők, amelyek nemtől, kortól függetlenül álmatlan éjszakákhoz vezethetnek:

Az emberek többségének olyan stresszesek a napjai, hogy már nem képesek ellazultan nyugovóra térni. A napközben érzett nyomás este is rájuk nehezül, mert úgy érzik maradtak elintézetlen feladatik vagy nem tudták megoldani gondjaikat. A holnaptól való félelem érzése és testi tünetei megakadályozhatják az ellazulást, ami az elalvás egyik elengedhetetlen feltétele. Idővel már a hálószobába való belépés is nyugtalanságot, idegességet, szorongást és teljesítménykényszert válthat ki az érintettből.

Az altatószerek korántsem eredményeznek pihentető alvást, ám néha mégis szükség lehet rájuk, például földrajzi időeltolódás miatt, hosszabb repülőút vagy hirtelen megterhelés (operáció) után. Szedésüket ilyen esetben is célszerű a lehető legrövidebb időre korlátozni.

Tartalomhoz tartozó címkék: környezetvédelem

Keresés