Tájékoztatjuk, hogy a honlapon ún. sütiket (cookie-kat) használunk, amelyeknek célja, hogy anonimizált formában látogatottsági információkat gyűjtsön, valamint elképzelhető, hogy bizonyos szolgáltatások nélkülük nem lennének elérhetőek. Egyes cookie-k amelyet használunk harmadik személyek számára gyűjtenek adatokat, amelyeket arra használnak, hogy olyan reklámokat jelenítsünk meg mi és harmadik személyek, amelyek relevánsak Önnek. A sütikről kapcsolatos részletes tájékoztatás az Adatkezelési Tájékoztatóban talál. A sütiket Ön is bármikor beállíthatja a BEÁLLÍTÁSOK MÓDOSÍTÁSA gombra való kattintással.
Menü

Forró éjszakák, álmos reggelek

Forró éjszakák, álmos reggelek

Mit tegyünk, ha a hőségben a fáradtság ellenére sem jön álom a szemünkre?

A nyári alvászavar meglehetősen gyakori jelenség, és ahogy közeledünk az Északi- vagy a Déli-sarkhoz, annál több az érintett. A sarkok felé haladva nemcsak a téli éjszakák egyre hosszabbak, hanem a nyári nappalok is. 

Sötétítsünk be!

Az ember alapvetően sötétben alszik és világosban aktív. Ez a rendszer zavarodik össze egy kissé nyáron, amikor megnyúlnak nappalok. Egy felnőtt ilyenkor is igényelné ugyanazt a napi 7-8 órányi pihenést, mint korábban, ám az alvást támogató hormon csak sötétben termelődik a szervezetben. Emiatt „ébreszt fel” olyan könnyen bennünket az ablakon bekukucskáló fény. Aki túl korán ébred nyáron, jól teszi tehát, ha hálószobáját alaposan besötétíti éjszakára, esetleg szerezzen be szemtakarót!

Gyógynövények

Az el- és átalvást elősegíthetjük olyan nyugtató, altató hatású gyógynövényekkel, mint a valeriána, a komló vagy a citromfű. 

Csendet!

Érdemes kiiktatnunk a zavaró zajokat is, ha máshogy nem, hát füldugóval. 

Nyári ágynemű

Fontos, hogy jól szellőző ágyneműt - pl lenből, vadselyemből, vagy pamutból készült nyári paplant - és lenge hálóruhát válasszunk!

 

Tartalomhoz tartozó címkék: alvászavarok egészség

Keresés